Miron bv
Image default
Boeken en Tijdschriften

Hoe bedrijven boeken kunnen gebruiken als promotiemateriaal

Als bedrijf ben je altijd op zoek naar nieuwe manieren om je bedrijf te promoten. Soms gaat het om het merk zelf, andere keren wil je een specifiek (nieuw) product of een nieuw logo aan de man brengen. Hiervoor heb je diverse middelen. Vaak wordt er gekozen voor online marketing. Hierdoor bereik je vele mensen in één klap. Echter is engagement met deze vormen van promotie zeer laag. Daarom zijn fysieke vormen van promotie nog altijd van belang. Wist je dat een boek laten drukken kunt als promotiemateriaal? Hoe dat zit leggen we hieronder uit.

Boek laten drukken als promotiemateriaal

Een boeken laten drukken als promotiemateriaal, waarom zou je dat doen? Ten eerste is het een uitstekende manier om in woord en beeld je bedrijf te tonen. Waar sta je voor, wat heb je de wereld te bieden? Een boek illustreert dit optimaal. Tevens is het een goede optie als je een nieuwe product wilt promoten. Middels een gedrukt boek kun je dit product vanuit alle hoeken laten zien. Mooie foto’s om de kijker te doen watertanden, maar ook beeldende teksten die tonen waarom dit product de moeite waard is voor de lezers. In dat zijn nog maar twee ideeën, want veel is mogelijk als je er voor kiest om een boek te laten drukken als promotiemateriaal. Er zijn diverse momenten waarop je een boek kunt delen met potentiële klanten of nieuwe business partners. Ten eerste is het natuurlijk mogelijk dat je het boek naar hen opstuurt. Zij hebben dan de optie het te lezen. Daarnaast kun je het boek uitdelen op een conventie, congres, banenmarkt of iets vergelijkbaars. Zo krijgen de lezers gelijk een goed beeld van jouw bedrijf. Maar ook in een gift bag misstaat een boek niet. Kortom, er zijn veel mogelijkheden waarbij je een boek als promotiemateriaal kunt inzetten.

Voordelen boek als promotiemateriaal

In de introductie werd al aangestipt dat er vormen van marketing zijn waarbij het engagement vanuit de consument niet hoog is. Mensen zien het maar doen er vervolgens niets mee. Denk aan een onsuccesvolle e-mail campagne. Bij boeken is het engagement echter hoog. Mensen lezen graag boeken, of op zijn minst zullen zij het boek door bladeren. Het bereik van boeken ligt dan ook hoog in vergelijking met andere promotiematerialen. Bovendien is het laten drukken van een boek relatief goedkoop. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van de (online) drukkerij waar je voor kiest. Tevens zal een gedeelte van de prijs afhangen van de opties waar je voor kiest. Kies je voor een groot of klein formaat? Krijgt het boek een harde of een zachte kaft? Er zijn veel mogelijkheden op dit gebied. Dit alles maakt een boek (of boeken) een interessante optie als promotiemateriaal voor bedrijven.