Laden...

Wanneer je denkt: “Help, ik heb een tekstschrijver nodig”

Inhoudsopgave

Je kent het vast wel: je staart al veel te lang naar een leeg document. Je typt iets, wist het weer. Nog een poging. Nog een zucht. Het is alsof je een puzzel probeert te leggen, maar de helft van de stukjes mist.

En eerlijk? Je bent niet de enige. Soms wil een tekst gewoon niet meewerken. En precies dán is een tekstschrijver degene die orde in de chaos brengt. Of in elk geval: een tekst oplevert waar je blij van wordt.

Klinkt bekend? Lees dan vooral even verder. Misschien is het tijd om wat schrijfzorgen uit te besteden. 

1. Je schrijft iets en snapt zelf niet meer wat je bedoelt

Je bent begonnen met een simpele tekst, maar inmiddels staat er een wirwar van woorden waar zelfs jij nog maar half uitkomt.

Klinkt het als dit?

“Door middel van gerichte inzet trachten wij onze dienstverlening te optimaliseren.”

Oei.

Wat een tekstschrijver doet:
Die maakt er iets van als:

“We zorgen dat onze service steeds beter wordt.”

En dat leest wél lekker.

2. Je hebt uren gewerkt aan je ‘Over ons’-pagina en hij is nog steeds saai

Er staat wat je doet, wanneer je bent begonnen, en hoeveel passie je hebt. Alleen… het klinkt alsof je de tekst van drie andere websites hebt geplakt.

Een tekstschrijver zorgt voor:
Een frisse toon, duidelijke zinnen en nét dat beetje eigenheid waardoor je verhaal opvalt tussen alle anderen.

3. Je vacatures krijgen nauwelijks reacties

Je zoekt een collega, maar je vacature klinkt als een boodschappenlijst met eisen. En zelfs jij denkt: zou ík hier wel op solliciteren?

Een tekstschrijver helpt je met:
Eerlijke, aantrekkelijke vacatureteksten waar je doelgroep zich in herkent. Zónder opsmuk, mét resultaat.

4. Je nieuwsbrief wordt geopend door… niemand

Behalve je moeder. En die denkt dat het spam is.

De truc:
Begin met een onderwerpregel waar je niet omheen kunt. Houd je toon persoonlijk. En schrijf alsof je gewoon iets leuks te melden hebt – geen zakelijke mededeling in stropdastaal.

 

5. Je wil iets op LinkedIn posten, maar weet niet wat (of hoe)

Je hebt iets te delen. Een nieuw project, een leuke klant, een kijkje achter de schermen. Maar dan komt het: hoe schrijf je dat zó dat het ook leuk is om te lezen?

Wat je nodig hebt:
Een tekstschrijver die van losse, leesbare taal houdt – en van posts die net even anders zijn dan de rest.

Dus…

Een goede tekst maakt je verhaal sterker. Maakt het leuker om te lezen. En zorgt ervoor dat mensen snappen wat je bedoelt.

Lukt dat niet (of kost het je veel te veel tijd)? Dan weet je wat je te doen staat: bel, mail of app een tekstschrijver. Werkt stukken fijner.

https://www.vanleeuwencommuniceert.nl

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

Wil je meer online zichtbaarheid en een groter bereik? Een online marketing bureau Gouda helpt

...

In de wereld van digitale marketing wordt vaak gesproken over Click-Through Rates (CTR). Maar wat

...

Een spandoek op maat bestellen doet u uiteraard bij SpandoekDiscounter.nl! Maak een keuze uit het

...

Is uw telefoon kapot en wilt u deze wegbrengen voor gsm repair in de regio

...