Een bedrijf is altijd op zoek om het bedrijf onder de aandacht te brengen onder de mensen. Dit doen bedrijven door verschillende campagnes online, door relatiegeschenken en door promotiemateriaal uit te delen op beurzen of evenementen. Uiteindelijk wilt u als bedrijf zorgen dat het bedrijf bekend is bij een groot aantal mensen, wat uiteindelijk moet resulteren in meer omzet en winst. Er zijn verschillende promotie items te krijgen die u kunt uitdelen, maar in het bijzonder wordt in dit artikel ingegaan op de pennen. Waarom zou u wel pennen moeten aanschaffen voor promotie, en waarom eigenlijk niet. Waarom wel pennen als promotiemateriaal?Als u als bedrijf naar goedkoop promotiemateriaal zoekt, dan zijn promotie pennen misschien wel iets voor u. U kunt namelijk grote aantallen pennen aanschaffen met logo voor een lage prijs per stuk. Hoe groter het aantal pennen die u afneemt, hoe groter de korting. Zo kunt u pennen krijgen voor acht cent per stuk bij een bepaald aantal. Pennen hebben daarnaast ook als voordeel dat ze dagelijks worden gebruikt door de meeste mensen. Door de online ontwikkelingen de afgelopen jaren zal u dat misschien niet denken, maar voor het ondertekenen van contracten of om notities te maken zijn pennen natuurlijk ideaal. Voor de rest kan u deze pennen op elk evenement cadeau doen als promotiemateriaal en kunt u deze ook mooi kwijt op het eigen kantoor. Tot slot blijkt uit verschillende onderzoeken dat één pen gemiddeld zeven eigenaren heeft. Dit komt omdat pennen veel worden doorgegeven of uitgeleend. Waarom niet pennen als promotiemateriaal?Er zitten ook nadelen aan pennen als promotiemateriaal. Ten eerste zijn pennen niet het meest originele promotiemateriaal. Het is dus niet zo dat mensen verbaasd zijn van een cadeau of dit willen delen op social media. Het bereik zal dus mogelijk wat tegenvallen, omdat het online niet wordt gedeeld. Verder kan een pen ook een slecht cadeau zijn als de pen niet van goede kwaliteit is. Een slechte pen die snel kapot gaat kan een averechts effect hebben. Het kan indiceren dat uw bedrijf is van slechte materialen. Verder is het ook een nadeel dat u niet weet wat uiteindelijk het resultaat is van het uitdelen van pennen. Dit geldt trouwens voor elk promotiemateriaal. Marketingcampagnes die worden gedaan op social media of op google zijn wel makkelijk te meten. Zo weet u precies of de campagne zin heeft gehad. Ondanks het feit dat u niet precies weet wat het bereikt heeft blijkt wel dat het zin heeft uit geschiedenis. Dus promotiemateriaal heeft zeker effect, maar u weet helaas niet hoeveel. |
